Translate/ Tłumacz

czwartek, 27 grudnia 2018

"PORADY NA ZDRADY"

Witam. Wiem, że dawno nie pisałam ani nie wstawiałam wierszy, ale brak czasu o wszystko powinni wytłumaczyć. Dotychczasowo wstawiałam tu tylko wiersze mojego autorstwa. Teraz postanowiłam trochę zmienić. Oprócz wierszy będę opublikowywać róznego rodzaju recenzje filmów, seriali, książek lub poprostu posty dotyczące ich. Oprócz tego linki lub fragmenty opowieści, które tworze. Mam nadzieję, ze wam się spodoba.


Dzisiaj zapraszam Was na post dotyczący filmu " Porady na zdrady", która jest "podobno" komedią.
Jest to film, który wyreżyserował  Ryszard Zatorski.



Film opowiada o Karinie, która została zdradzona w dniu ślubu przez Rafała oraz o Fretce, która przyłapała swojego chłopaka na zdradzie w aucie. Wpadają one na pomysł, aby zostać testerkami wierności. Rozkręcają owy nietypowy biznes. Pomagają kobieta i na zlecenie ich testują lojalność partnerów. Wszystko idzie dobrze do czasu, gdy Beata każe uwieść Kalinie swojego męża-Macieja- coacha i specjalistę do spraw damsko- męskich, który okazuje się, ze nie jest taki sam jak inni. Jednocześnie kiedy Karina i Maciek się poznają powstaje między nimi więź, której ona nie umie nazwać.

Włączając ten film, po obejrzeniu zwiastunu, miałam nadzieję na zabawną, pełna romansu komedię.

Jednak się pomyliłam.  W ciągu 96 minut, jedynie ostatnie 30 minut było moim zdaniem godne uwagi.  Pomimo, że gra aktorska jest dobra, zabrakło w nim zabawnych sytuacji, tekstów, a choćby romansów, które sprowadzają się do czegoś więcej niż kilka kadrów w filmie. Aktorzy pomimo, ze umieją pokazywać emocje swoich postaci, zabrakło w nim bardziej złożonego wątku, dzięki któremu akcja filmu by trzymała wszystkich w napięciu do ostatniej chwili.

Wspomniałam jednak wcześniej, że ostatnie 30 minut jest jednak godne uwagi. Dlaczego? Ponieważ główna bohaterka- Karina ( na reszcie) zaczyna walczyć o swoje, Fretka ma perypetie w podjęciu właściwych decyzji ( chociaż zazwyczaj wie czego chce), natomiast dzięki Maćkowi  możemy być zaskoczeni jego decyzją, która podejmie w ostatnim momencie.
Co do gry aktorskiej?
Jak wcześniej napisałam, gra aktorska jest dobra.  Jednakże szczególną uwagę należy poświęcić postaci granej przez Krzysztofa Czeczota, który wcielił się w rolę Antka. Jest to postać, która nie może się zaakceptować taka jaką jest. Aby spodobać się kobieta stara się upodobnić do ich wymagania, do rzeczy, które lubią oraz upodobania smakowe. Dopiero dzięki Fretce, która akceptuje go takim jakim jest on się zmienia.
Polubiłam ta postać ze względu na fakt, że ma cechy które wiele z nas posiada a próbujemy się ich wyprzeć. Często próbujemy zachować się jak Antek poprzez nasilne zmienianie się dla kogoś innego bądź udawanie osoby, która nie jesteśmy.


Film jest też warty uwagi, z faktu, że pokazuje problemy społeczeństwa ( jeden problem) na który większość z nas nie zwraca uwagi a może nawet nie jest świadomi. Porusza problemy nieufności miedzy partnerami oraz sedno prawdziwej przyjaźni, która zawsze może na siebie liczyć.

Godnej uwagi jest również piosenka, która pokochałam od chwili obejrzenia zwiastunu.
Podsumowując, jeśli jesteście cierpliwi i lubicie, gdy akcja filmu długo się rozkręca ( tu aż 60 minut XD), film warto obejrzeć, bo zakończenie może nas zaskoczyć.

Jeśli spodobała wam sie taka forma postów, dajcie znać. Jeśli natomiast macie jakieś uwagi to piszcie pod postem albo na maila.

A na sam koniec dodaje tradycyjnie wiersz. Mam nadzieję, ze przypadnie Wam do gustu.
BEZ ODPOWIEDZI

Iść czy nie iść?
Dobrze czy nie?
Zaznaczyć czy skreślić?
Myśleć czy nie?

Za dużo decyzji jak na jeden raz.
Głowa mnie boli i nie mogę spać.
Myśleć już o tym nie chce
A musze przez cały czas.

Dokoła mnie sami lamusy są,
Kasy za dużo mają dość
Kupują to co nie chcą mieć,
Aby szpanować przez cały następny dzień.

Lecz któregoś dnia przyjdzie im znów
Zadawać pytania, aby zarobić cos.
A wtedy jakiś gruby gość,
 Odpowie im aby spadali stąd.

Iść czy nie iść?
Dobrze czy nie?
Zaznaczyć czy skreślić?
Myśleć czy nie?


Są to pytania, które mają przez cały dzień.


Anasty

Żródła:
Zdjęcia: Goggle
Informacje: Wikipedia


Brak komentarzy: